Se spune – si pe buna dreptate – ca imaginea este principala componenta a impresiei pe care o persoana o creeaza, pornind de la fundamente stiintifice conform carora impactul vizual este predominant. In acelasi timp, persoanele cu un stil vestimentar original si echilibrat transmit despre sine mesajul de forta, autocontrol si, nu in ultimul rand, stabilitate emotionala.

Daca toate celelalte stiluri vestimentare permit o larga exersare a abilitatilor de selectie si  mixare a diverselor elemente ce compun o tinuta, stilul business este deosebit de limitativ. Acesta este caracterizat prin rigurozitatea tinutei, construita pe tipare clasice, pe calitatea indiscutabila a texturilor si a croiului, pe limitarea cromatica in zona negrului, griului si a nuantelor de bleumarin si maron si reguli stricte in accesorizare. Dar tocmai accesoriile sunt acele detalii ce pot pune amprenta feminitatii in austeritatea costumului preluat din vestimentatia masculina fiind in acelasi timp un indicator al statutului celei ce le poarta.

Bijuteriile sunt detaliile ce individualizeaza orice tinuta. Vestimentatia business poate fi cu succes accesorizata cu bijuterii fine, din metale si pietre pretioase, impactul acestora fiind reprezentat de pretiozitatea in sine a obiectelor si nu prin masivitate sau numar. De asemenea, pot fi utilizate bijuteriile din amestecuri de metale combinate cu pietre semipretioase, perle sau derivate din scoica sau sidef.

Ceasul este unul din detaliile asupra carora atentia este, probabil, cel mai intens concentrata, fiind considerat indicatorul zero al statusului social. De aceea investia in acest accesoriu trebuie facuta cu grija – si fara economie. Atentia trebuie canalizata asupra caracteristicilor tehnice si a detaliilor estetice astfel incat acesta sa se integreze in ansamblul stilistic al tinutei.

Incaltamintea trebuie sa ofere nivelul de confort necesar desfasurarii activitatii in conditii optime. Din punct de vedere estetic, aceasta trebuie sa fie discreta, nu exagerat de “in tendinte”, evitand in acelasi timp excesele cromatice. Calitatea acestui accesoriu este trasatura ce ar trebui avuta in vedere prioritar pentru a sustine ideea unei tinute impecabile.

Curelele, gentile si esarfele dau tusa finala de sensibilitate si originalitate asupra tinutei. Desigur ca in cazul vestimentatiei business derapajele nu sunt bine-venite nici pe acest segment insa aceasta este zona unde se poate experimenta ceva mai mult. Si daca o esarfa din matase naturala este un mic rasfat, o geanta poate fi o adevarata investitie ce nu ar trebui facuta chiar la intamplare.

 

Gina Butiuc

fashion designer

Lasa un comentariu:

*

Your email address will not be published.